Saturday, July 25, 2009

Keburukan menjelaskan hutang bank awal dari tempoh perjanjian.

Salam,
Arini, saya ingin berkongsi apa yang akan terjadi oleh seorang peminjam bank jika ingin menyelesaikan hutangnya kurang dari tempoh pinjaman. Senang katala, nak settle cepat hutang. Tak nak pening kepala dibebani hutang yg banyak. Ok, macam ni, contohnya kita membuat pinjaman sebanyak RM25000, kadar faedahnya sebanyak 5.75% setahun dan tempoh masa hutang perlu diselesaikan ialah 10 tahun(120 bulan). Kadar bayaran bulanan sebanyak RM329. Contohnya kita telah membayar hutang tersebut selama 40 bulan. Jadi jumlah bayaran selama 40 bulan ialah RM329X40=RM13160. Katakan pada bulan ke 41, kita ingin menyelesaikan kesemua hutang tersebut. Pihak bank ada menyatakan jika kita ingin menyelesaikan hutang tersebut awal dari tempoh matangnya, rebat akan diberiikan kepada kita. Jadi, berapakah rebat tersebut?Mesti ramai yang beranggapan rebat tersebut akan membantu kita mengurangkan jumlah baki yang hutang yang tertinggal. Anda sebenarnya salah...
Macamni,

Jumlah bayaran yang telah dibayar=RM13160 (selama 40 bulan)
Jumlah bayaran perlu dibayar selepas direbat bank=RM19850 (nilai ini diberi oleh pihak bank)
Maka jumlah keseluruhan bayaran hutang kita=RM13160+RM19850=RM33010
Jadi kadar keuntungan bank=RM33010-RM25000=RM8010
Maka peratus keuntungan bank=RM8010/RM25000X100=32.04% (40 bulan)
Peratus keuntungan asal mengikut perjanjian selama 10 tahun=5.75%X10=57.5% (120 bulan)

Cuba kita tengok, sepatutnya kita mengharapkan bank akan memberi rebat sekurang2nya 1/3 dari peratus keuntungan asal mengikut perjanjian iaitu sebanyak 57.5%/3=19.17% berdasarkan kepada tempoh pinjaman yang telah dibuat hanyalah 40 bulan iaitu hanya 1/3 dari tempoh asal perjanjian. Tetapi sebaliknya kita terpaksa membayar kadar faedah yang lebih tinggi lagi iaitu sebanyak 32.04%. Apa yang untungnya jika menjelaskan pinjaman kita awal dari tempohnya? Rugi lagi adala.

Cuba kita kira balik berapakah nilai % kadar keuntungan bank tersebut jika kita selesaikan hutang tersebut,
32.04%/40X12=9.61% setahun, padahal kadar keuntungan asal =5.75%

Jadi sapa yang untung? Pemiutangla, bukannya Penghutang...
Di sini kita perlu pikiaq dulu sebelum membuat hutang dari segi berapa jumlah sebenar duit yg kita nak pakai, tempoh pembayarannya & kadar faedah yang ditawarkan. Jangan percayala rebat2 ni. Memangla kalau dilihat dari segi jumlah keuntungan asal bank dikurangkan iaitu dari 57.5% menjadi 32.04%, tapi kalau dihitung dari segi tempoh pinjaman yang kita buat adalah singkat, sepatutnya nilai rebat tersebut mestilah berapatutan & menguntungkan kita.

Di sini saya ingin mencadangkan kepada anda semua satu alternatif hutang yang baru iaitu pajak gadai Islam Ar-Rahnu. La ni dah ada beberapa koperasi & bank yang tawarkan perkhidmatan ini. Tapi sebelum berurusan dengan pajak gadai Ar-Rahn ni, kita mestilah mempunyai emas. Emas2 tersebut terdiri dari barang2 kemas isteri, mak @ saudara-mara anda semua. Mintakla dgn cara yg elok. Jangan pi ambik senyap2 & bawak p gadai plak. Tapi kalau sapa2 yang rasa2 nak beli emas PGold dgn saya pun boleh:)..Memang dialu-alukan. Lepas tu bawak p gadai. Kadar upahnya rendah saja. Contohnya Ar-Rahn BRakyat, kadar upah adalah sebanyak 4.5% sahaja bagi tempoh 6 bulan (9% setahun). Boleh tambah tempoh lagi selama 6 bulan jika tak berkemampuan nak tebus kembali emas yang digadai tersebut. Boleh bayar secara ansuran duit yang dipinjam serta upahnya, bukan macam pinjam bank. Kena bayar ikut perjanjian bulanan yg telah ditetapkan. Lagi tekanan.. Emas menjadi hak milik kita kembali jika kita selesai membayar hutang & upahnya. Kalau pinjaman bank, selesai saja hutang abis bayar, selesai jugakla duit yang dihutang, malahan ada yang selesai awal sebelum hutang abis dibayar lagi. Kecuali pandai2 selit2 dalam Tabung Haji, ASB @ pelaburan lain.

Kaedah hutang Ar-Rahn ini sesuai bagi penghutang yang ingin membuat hutang dlm jangkamasa yg singkat, contohnya peniaga2 yang mempunyai byk simpanan emas isterinya..haha. Nak tambah koleksi emas bleh hubungi saya.(iklan)..

Ini hanyalah sekadar ingin berkongsi, kiraan yg diberi mungkin ada ralatnya. Yang baik kita amalkan, yang buruk kita hindarkan..Selamat beramal.

53 comments:

  1. * Adakah anda memerlukan pinjaman segera?
    * Bayaran balik Mothly bermula dalam tempoh 8 bulan selepas anda telah mengumpul pinjaman dalam akaun bank anda.
    * Kadar faedah yang rendah 2%
    * Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
    * Terma pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan.
    * Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan yang awal kurang daripada 24 jam, dan ***.
    *** Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami need.from anda
      Hubungi kami sekarang Email: trustloan87@gmail.com

      TERBAIK BERHUBUNG,
    Mr.Anthony Dave.
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Amanah Pinjaman Syarikat

    ReplyDelete

  2. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada Everybody
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    email: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +60182913326
    E-mel: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete


  3. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada Everybody
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    email: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +60182913326
    E-mel: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  4. Anda berada di kesulitan keuangan? Apakah Anda ingin memulai bisnis Anda sendiri? Perusahaan pinjaman didirikan organisasi hak asasi manusia di seluruh dunia dengan tujuan tunggal membantu orang miskin dan orang-orang dengan kesulitan keuangan yang hidup. Jika Anda ingin mengajukan pinjaman, kembali ke kami dengan rincian di bawah email: julietowenloancompany@gmail.com


    Nama lengkap:
    jumlah pinjaman :
    Pinjaman Durasi:
    Pendapatan bulanan :
    negara:
    Seks:
    Nomor telepon:
    Tanggal lahir :

    Terima kasih dan Tuhan memberkati
    JULIETOWENLOANCOMPANY
    (Julietowenloancompany@gmail.com)
    Ibu Juliet

    ReplyDelete
  5. Hello, saya Robert David pemberi pinjaman swasta yang memberikan pinjaman dengan kadar faedah serendah 2%. Ini adalah peluang kewangan di muka pintu anda hari ini dan mendapatkan pinjaman serta-merta. Terdapat banyak di luar sana mencari pilihan kewangan atau bantuan di sekitar tempat itu dan masih tidak boleh mendapatkan satu. Tetapi ia adalah satu peluang kewangan di muka pintu anda dan oleh itu anda tidak boleh melepaskan peluang ini. Perkhidmatan ini terbuka kepada individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.

    • Pinjaman Untuk Semua
    • Multi-keluarga / Apartment Buildings
    • Cash Out Pinjaman untuk Semua Jenis-jenis Harta Tanah
    • Pinjaman Untuk Pelabur
    • Pinjaman Bridge / Mezzanine Pembiayaan
    • Pinjaman Untuk Luar Pembeli
    • Pinjaman Commercial
    • Tanah / Pembinaan

    Dan jumlah pinjaman yang ada terdiri daripada 20,000.00 RM - 500,000,000.00 RM, atau apa-apa amaun pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami di: (robertdavidfinancialcompany@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. Adakah anda memerlukan kredit kewangan yang mendesak ***?
    * Pemindahan Sangat cepat dan terus ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Tinggi
    * Bayaran bulanan yang fleksibel
    *. Berapa lama ia akan dibiayai? Selepas Mengemukakan permohonan ***
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    72-96 jam selepas pembiayaan dalam menerima maklumat yang mereka perlukan
    anda.

    Hubungi syarikat yang sah dan berlesen ini diberi kuasa
    memberi bantuan kewangan kepada sesiapa sahaja
    Untuk maklumat lanjut dan borang permohonan ***

    email: hostloanfirm@gmail.com
    telefon: +17183954382

    salam
    Sir Jack Wayne
    HOST PINJAMAN *** perniagaan
    pengarah
    E-mel: hostloanfirm@gmail.com
    Webisite: hostloanfirm.wordpress.com

    ReplyDelete
  7. i memerlukan pinjaman post iklan saya

    Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete

  8. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  9. (sy sebenarnya tengah mencari kebaikkan cad credit)..

    Maaf, bukan nak tegur.. cuma kongsi pendapat...
    pengiraan Tuan/Puan, semua tepat... saya sampai buat kira-kira... hehehehe...

    tapi cuma cara sahaja yang mungkin salah pada pandangan saya...
    sebab nya, ansuran dalam tempoh sebulan sebenarnya ada pembahagian peratus antara pokok dan bunga (bahasa mudah)...
    sy buat andaian tahun pertama pokok 10% & bunga 90% ..
    & tahun terakhir akan jadi pokok 90% & bunga 10%..
    sebab tu org selalu mengeluh jika nak buat settlement/overlap awal, tengok balance loan macam tak luak sahaja sedangkan dah bayar 3thn (contoh utk loan 10thn)..

    sy pernah paktikal di bank, ada seorang bijak pandai mengajukan soalan pecahan antara pokok&bunga bg byrn setiap bulan.. sy cuba terangkan tetapi salah, dan otai bank menyahut dari belakang, pecahan tu mmg tak didedahkan secara umun(maksudnye org bank pun tak tahu)... ia sebuah sistem yg dah dibuat secara auto....

    waallahu'alam...

    ReplyDelete

  10. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  11. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  12. Hello am Puan, mara vick, pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
    USD $ 12,000 kepada $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
    pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
    memerlukan pinjaman yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (vickmara3@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang benar,
    Mrs: vick mara
    E-mel: (vickmara3@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (vickmara3@gmail.com)

    ReplyDelete
  13. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  14. Hello,
    Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
     Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
    Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
    Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
     Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete
  15. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  16. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  17. Ini untuk memaklumkan kepada seluruh masyarakat bahawa ALIMIN MUHAMMAD LOAN COMPANY, sebuah syarikat kewangan, yang berdaftar, pemberi pinjaman wang yang sah dalam keadaan baik. Kami menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang berada dalam kekacauan kewangan atau yang memerlukan dana untuk memulakan perniagaan sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutangnya atau membayar tagihannya atau memulakan perniagaan yang bagus. Jika berminat hubungi kami via email kami. ; (Aliminmuhammadloancompany@gmail.com)
    Anda disyorkan untuk mengisi dan mengembalikan butiran di bawah ini ..
    Namamu: ______________________
    Alamat anda: ____________________
    Seks anda: __________________________
    Usia kamu ________________________
    Negaramu: ____________________
    Pekerjaan anda: __________________
    Tujuan anda untuk pinjaman____________________
    Jumlah pinjaman yang diperlukan: ______________
    Tempoh Pinjaman: ____________________
    Pendapatan bulanan: __________________
    Nombor handphone: ________________
    Sudahkah anda mengajukan pinjaman: ________________
    Hubungi kami via; (Aliminmuhammadloancompany@gmail.com)
    Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, kekacauan, dan cabaran.
    Semoga berjaya .........

    ReplyDelete
  18. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  19. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  20. Kredit sekolah

    Anda memerlukan pinjaman, tetapi anda akan ditolak oleh bank atau institusi kewangan yang tidak sesuai dengan pendapatan bulanan anda, sekiranya kadar faedah. Anda mahu mempunyai pinjaman untuk menyokong keperluan anda. Apa jua keadaan kewangan anda, saya menawarkan anda gadai janji, pinjaman komersial, Antarabangsa pinjaman, pinjaman peribadi, pinjaman yang eksklusif dan pinjaman pendidikan. Saya menawarkan pinjaman yang disediakan untuk orang-orang dan Syarikat-syarikat lain. Anda akan benar-benar memerlukan supaya membuat hubungan
    E-mail: pablo.alves1960@gmail.com
    pablo.alves1960@gmail.com

    ReplyDelete
  21. Hello,
    Saya Puan Olivia Daniel, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (oliviadaniel93@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  22. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  23. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  24. borang permohonan pinjaman
    Santiago saya Presiden, Ketua Pegawai Eksekutif / Pengasas syarikat permaisuri terang, dan kami
    Di sini untuk membantu menyelesaikan masalah kewangan, dan mengalu-alukan
    Syarikat ini menawarkan kadar faedah 3%.

    Syarikat ini tidak meminta apa-apa pelanggan untuk membuat pembayaran kerana
    Syarikat kami adalah bertanggungjawab untuk maklumat insurans, cukai dan gaji
    Anugerah, yang menurut undang-undang pemindahan itu, jadi jika
    Kita perlu kredit anda, dan anda mahu untuk keluar dari keadaan ini
    pinjaman dan hantar kepada kami, supaya kami tidak dapat memproses pinjaman
    Pada masa yang sama.

    Kami adalah sebuah syarikat berdaftar yang tujuan utama
    Kita perlu senyum kepada muka dan kebahagiaan kerana rakyat
    semua orang keperluan hidup membantu dan itu adalah apa yang anda perlukan
    Dalam kes dengan anda.

    Mengisi dan RETURN

    Nama: ......................... .....
    Nama ................. ......... ....
    No: .......................... .......
    kelahiran. ....................... ......
    Tempat lahir: .................. ...... ......
    Perhubungan: ....................... .......
    Ia adalah tugas beliau: ... ................ ..................
    Pendapatan: ......... ......... ..............
    Alamat rumah: ......................
    Telefon: .... ....... .......................
    Bandar: .................. ....... ...............
    Poskod .......................... .................
    Jawatan: ........................ ...... ...........
    Negara: ...................... ............... ........
    jumlah pinjaman: .......................... .......
    masa kredit ... .................... ................
    Objektif kredit: ................. .............. ...........
    Alamat emel: ................ ...... ................
    Sebelum ini ia digunakan? ....................... ..
    Alamat e-mel syarikat kami FRANKQUEENS64@GMAIL.COM
    Mengisi dan mengemukakan permohonan pinjaman dari atas, jadi kita tidak tahu
    Pemprosesan pinjaman. Terima kasih kerana memahami dan pemilihan syarikat anda.

    Encik FRANK QUEENS
    (Pengurus) bilangan whatsapp 2349057770649

    ReplyDelete
  25. Salam Khas, kami disahkan dan diterima oleh subjek di
    Kami memberi pinjaman kerana kepuasan anda adalah matlamat kami
    Berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah? Hidup selesa,
    Hubungi kredit pemprosesan elektronik:
    Febianjoan@gmail.com
    Nota: Hanya pekerja dan takut kepada Tuhan dan orang yang serius. ************

    MAKLUMAT PEKERJAAN
    Nama pertama:
    Tahun:
    Jantina:
    Negara:
    Tujuan Pinjaman:
    Alamat:
    Jumlah pinjaman:
    Tempoh kredit:
    Telefon:
    Keuntungan bulanan:
    Memohon pinjaman sebelum ???
    E-mel: febianjoan@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Halo,
    Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda Wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberikan kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  27. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  28. Halo,
    Nama saya Wulan Sari, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira $ 45000.00 kerana saya memerlukan modal besar $ 200,000.00. Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perniagaan saya telah musnah dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak tahan lagi berlaku ini. Pada Januari 2017, seorang lelaki Tuhan memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang baik, Puan Loana George, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dari sebuah syarikat yang baik, dan dia memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif GUARANTE LOUD LOAN, dan saya memohon $ 150,000.00 saya fikir ia adalah Jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin
    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Loana George melalui e-mel: loanageorge11@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: sariwulan3600@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  29. Cepat pinjaman komentar hidup di sini di indonesia

    ReplyDelete
  30. Hari yang baik,
    Nama saya Marcu Dorlca, saya berasal dari Romania. Saya ingin memberi keterangan mengenai peminjam yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia ditipu oleh dua peminjam antarabangsa yang berbeza di Internet, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan Tidak mempunyai sebarang keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang yang saya hasilkan dan jumlah itu (3,000 euro). Pada suatu hari saya sedang melayari internet yang kelihatan keliru dan kecewa, kemudian saya jumpa kesaksian seorang Wanita yang juga ditipu dan akhirnya terikat dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil Pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya ceritakan kepada mereka cerita saya tentang bagaimana saya dirompak oleh dua pemiutang yang berbeza yang tidak lebih daripada memberi saya lebih banyak kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya telah diminta dan saya telah diberi pinjaman sebanyak 25,000.00 € oleh syarikat yang hebat ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana ibu Alicia Radu telah memberikan saya pinjaman, jadi saya bersumpah kepada diri saya bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya. Saya fikir orang lain juga menjadi saksi dan pemiutang yang sama. Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Mohon dan cepat hubungi ibu dengan e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (marcudorlca750@gmail.com)

    ReplyDelete
  31. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari wang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya selamat daripada mendapat miskin.

    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  32. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (oliviadaniel93@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Gender ........................
    5) status perkahwinan .............
    6) Kerja ................
    7) Nombor Telefon ...........
    8) kedudukan di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) jumlah pinjaman .........
    11) tempoh pinjaman .....
    12) Pinjaman destinasi ..................
    13) Tarikh lahir ........................

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  33. Nama saya Ibu Maria Pedro, manajer cabang JAMINAN JAMINAN. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk membayar hutang Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memperbaiki bisnis Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi, hipotek atau keperluan lain? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Temukan tidak lebih karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda terjadi di masa lalu !!! Kami memberikan kredit kepada perusahaan, entitas, dan individu bereputasi baik dengan suku bunga rendah dan wajar untuk jangka waktu tetap 1-30 tahun dan jangka waktu enam bulan sebelum dimulainya cicilan bulanan. Anda bisa menghubungi kami via email via: (mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) status perkawinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nomor Telepon:
    8) posisi di tempat kerja:
    9) penghasilan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) Jangka waktu pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tanggal Lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  34. Halo,
    Nama saya Ayu Ahmed, warga Indonesia, kota Yogyakarta. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi cadangan yang sangat disarankan untuk semua warganegara Indonesia di mana untuk mendapatkan pinjaman untuk berhati-hati kerana internet dipenuhi dengan penceroboh, beberapa bulan yang lalu saya benar-benar memerlukan pinjaman, kerana keadaan kewangan saya tidak Terlalu baik dan berputus asa saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari arabia saudi. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada seorang pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Puan Mary William, pemilik organisasi kredit global, dia seorang pemberi pinjaman tulen; Saya memanggil dan dia meminjamkan jumlah pinjaman dari Rp 555,000,000.00 dalam masa kurang dari 12 jam rawatan dengan tingkat bunga 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Jadi ia adalah pekerjaan yang baik dari Puan Mary William dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk mengingatkan dan berkongsi kesaksian saya tentang Puan Mary, supaya rakyat negara saya dan bandar saya dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Cik Mary William melalui e-mel: marywilliam902@gmail.com

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: ayuahmed180@gmail.com dan Miss Ruth yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya tentang Puan Mary, Dia juga menerima pinjaman daripada Puan Mary. Anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: ruthedwin98@gmail.com Sekarang, saya seorang pemilik perniagaan wanita yang baik dan hebat di kota saya, Semoga Tuhan terus memberkati Puan Mary William untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya Dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  35. Apakah Anda dalam krisis keuangan yang besar dan Anda memerlukan bantuan yang mendesak? Amal Corporation Afrika telah memberikan setiap dan semua orang dan kesempatan untuk mendapatkan kehidupan yang bahagia dan berinvestasi dan membuat lebih banyak uang! Kami menawarkan persetujuan yang cepat dan mudah untuk pelanggan mampu dan tingkat bunga yang rendah dari upto 3% bunga. Orang-orang yang tertarik dapat hubungi kami di email;carloswilsonloanoffer@gmail.com ini

    ReplyDelete
  36. Peminjam yang dihormati,

    Adakah anda memerlukan pinjaman segera yang sah selalu menjadi masalah besar bagi keperluan kewangan pelanggan. Isu kredit dan keselamatan adalah sesuatu yang pengguna semakin khawatir tentang mencari pinjaman dari pemberi pinjaman yang sah. Kadar faedah atas pinjaman saya adalah 2%, dan jumlah minimum yang anda akan membayar pinjaman sebesar € 20.000, kenapa jumlah maksimum 500,000,000.00 €. Jika anda ingin mendapatkan bantuan kewangan, sila hubungi kami hari ini: guaranteetrustloan24hours@gmail.com

    Permohonan pinjaman

    Nama benefisiari: .........
    Penerima alamat: ..........
    Negara: .........
    Nyatakan: .........
    Bandar: .........
    Poskod:.........
    Nombor telefon bimbit:...... ...
    Faks: .........
    Tarikh lahir:.........
    Jantina: .........
    Status perkahwinan:.........
    Profesi: ...... ......
    Jumlah yang diperlukan: ......
    Matlamat untuk pinjaman: .........
    Tempoh kredit / pinjaman: .........


    Sebaik sahaja anda melengkapkan butiran di atas akan dikemukakan kepada kami
    Protokol / pengesahan Jabatan untuk kajian semula serta-merta dan berterusan
    aplikasi pemprosesan.
    Universiti Dammam

    ReplyDelete
  37. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti persendirian dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (loanageorge11@gmail.com)


    APLIKASI DATA


    1) nama ...........................

    2) Negara .......................

    3) Alamat ......................

    4) Gender ........................

    5) status perkahwinan .............

    6) Kerja ................

    7) Nombor Telefon ...........

    8) kedudukan di tempat kerja .....

    9) pendapatan bulanan ....................

    10) jumlah pinjaman .........

    11) tempoh pinjaman .....

    12) Pinjaman destinasi ..................

    13) Tarikh kelahiran ........................


    terima kasih.

    ReplyDelete
  38. Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip 2500 EURO dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira 56,000.00 EURO. maka dia memberi saya e-mail pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak 42,000.00 EURO. .. Saya yakin dia juga akan gembira dapat membantu anda, jadi jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, anda juga boleh menghubungi beliau melalui email: loanageorge11@gmail.com

    Dan anda juga boleh menghubungi saya untuk sebarang maklumat lanjut oleh sariulan3600@gmail.com

    ReplyDelete
  39. Saya membawa kabar baik kepada kamu semua rakyat Indonesia saya di platform ini, Allah telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Ogos 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini,
    Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari Bandung, Indonesia
    Saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat tempat saya bekerja, dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan kepada semua warganegara Indonesia mengenai apa yang telah dilakukan oleh syarikat pinjaman Puan Olivia Daniel kepada saya. Platform ini adalah untuk memaklumkan mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobohkan wang susah payah anda.

    Seperti yang anda lihat dalam gambar profil saya, saya berada dalam hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang saya dan saya menghubungi syarikat pinjaman dari syngapore yang pada bulan Mac 2017, dan saya ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta saya membayar banyak bayaran, saya membayar dan akhirnya saya tidak mendapat pinjaman, saya kehilangan kira-kira 20 juta kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di syngapore kerana saya memohon pinjaman sebanyak 900 juta dan dengan semua yuran yang saya bayar Saya tidak mendapat pinjaman dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat yang saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan saya bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan Allah mengarahkan saya kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 17 Ogos 2017, saya sedang melayari internet ketika saya mendapati kesaksian wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui email: (yuliy3531@gmail.com)
    Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan finansinya melalui sebuah syarikat pinjaman dan dia meminta saya menghubungi e-mail ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberiku keberanian dan Saya memohon pinjaman daripada ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya telah cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli untuk memperkenalkan saya

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  41. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  42. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya hanya di alamat e-mel ini: gloriasloancompany@gmail.com / Number Whatspp: + 1 (267) 527-9742
    PERMOHONAN MAKLUMAT KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Alasan pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan telah ditolak? Kalau begitu........

    ReplyDelete
  43. Assalamu'alikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    InshyaAllah, Kantor Pinjaman Iskandar Lestari memberikan semua yang telah kehilangan harapan finansial untuk mendapatkan kembali status keuangan mereka melalui pinjaman segala jenis. Jangan ragu untuk menghubungi kami melalui email kami: ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)) karena Anda akan menikmati Persentase Bunga Persentase Tahunan terendah, di bawah bimbingan tim staf yang ramah siapa yang peduli dengan Anda dan keluarga Anda, karena Anda pasti mendapatkan pinjaman yang nyata dan asli dalam waktu kurang dari 73 jam berapa anda membutuhkan dana untuk proyek anda? bisnis expasion pembayaran hutang? Tambahan modal untuk hal-hal yang tidak disebutkan di sini dengan ISKANDAR LOAN FIRM Anda bisa mengatakan Alhamdulillah(الحمد لله) , karena kami adil, jujur, dapat dipercaya, sopan, dan tentu saja murah hati dalam pelayanan kami jika Anda ingin menghubungi ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui BBM INVITE: {D8980E0B} Assalamu'alaikum wr wb, Allahu Akbar ....... Allahu Akbar ........ Allahu Akbar

    ReplyDelete
  44. Baik Kabar
    Nama saya SUFRIDHA TRISUCI, warga Indonesia, dari Medan kota. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan crutial disarankan untuk semua warga negara indonesia yang mana untuk mencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa kreditur ada disini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka tapi Ibu Glory perusahaan berbeda
    Beberapa bulan yang lalu, saya sangat membutuhkan pinjaman tapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka memerlukan agunan yang nyata, yang tidak dapat saya menyediakan. Saya memutuskan untuk mengajukan online pinjaman dan Saya ditipu sekitar 200 juta, mencoba untuk membayar biaya tak berujung mereka yang saya tidak pernah tahu itu semua bohong dan cara mereka menipu orang-orang yang tidak bersalah yang membutuhkan pertolongan. Aku hampir mati, sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Glory, pemilik sebuah GLORY PINJAMAN PERUSAHAAN, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya menghubungi dan dia meminjamkan jumlah pinjaman dari Rp950,000,000 dalam waktu kurang dari 6 jam dari pengolahan dengan tingkat bunga 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Ibu Glory mentransfer kredit saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya

    Saya memutuskan untuk mengingatkan dan berbagi kesaksian saya tentang Ibu Glory, sehingga orang-orang dari Medan dan Indonesia bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi Ibu Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: sufridhatrisuci12@gmail.com dan Bu dewi Rumapea yang memperkenalkan saya dan mengatakan kepada saya tentang Ibu Glory, Dia juga menerima pinjaman dia dari Ibu Glory. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: dewiputeri9@gmail.com Sekarang, saya seorang pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Allah SWT terus memberkati Ibu Glory untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan bahwa keluarga saya.

    ReplyDelete
  45. Are you looking for a loan? We offer loans designed to meet your financial and personal needs Business loans with a fast loan approval scheme. We borrow money from those who need financial help, we give credit to people who have bad credit or need money to pay bills, to invest in this business. You do not have to worry, because you are in the right place, I offer a loan with a low interest rate of 2%, so if you need a loan, I want you to contact me only at this email address: gloriasloancompany@gmail.com / Number Whatspp: + 1(267)527-9742
    CREDIT INFORMATION APPLICATION REQUIRED:
    1) Full name: ............
    2) Gender: .................
    3) Age: ........................
    4) Country: .................
    5) Phone Number: ........
    6) Job: ..............
    7) Income: ......
    8) Amount of Loan Required: .....
    9) Loan duration: ...............
    10) Reason of loan: ...........
    11) Have you applied for and been rejected? If so........

    ReplyDelete
  46. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  47. Nama saya Afizah Abdulwakil, saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari Bank untuk sekarang dan bank telah gagal saya berkali-kali sekarang, saya juga cuba mendapatkan pinjaman online Saya bertemu dengan beberapa peminjam pinjaman dalam talian yang berjanji untuk memberi saya Tetapi Sayangnya, saya mempunyai penipuan wang yang saya miliki, sehingga saya melihat kesaksian Puan Aisyah Taufik tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Encik James dari James Althouse Finance Firm, saya menghubungi beliau terlebih dahulu supaya saya dapat memastikan bahawa En. James tidak mempunyai penipuan seperti peminjam pinjaman lain yang saya jumpai, tetapi saya terkejut
    Encik James boleh dipercayai dan boleh dipercayai Saya menghubungi Encik James dan memohon pinjaman sebanyak RM200,000.00 untuk pengembalian wang dalam masa dua tahun pada mulanya saya takut untuk tidak ditipu lagi kerana Encik James memberi pinjaman pada kadar 2% , selepas beberapa jam pinjaman saya telah diluluskan dan saya
    Saya mendapat pinjaman sebanyak Rm200,000.00 yang dipindahkan ke akaun saya dari Firma Kewangan James Althouse. Saya tidak percaya sehingga bank saya memberitahu saya di mana wang itu datang. Saya sangat gembira saya dapat mendapatkan pinjaman dan saya berkata kepada myslef bahawa saya akan terus memberitahu masyarakat tentang perbuatan baik yang telah dilakukan oleh Mr James untuk saya dan akan
    Mengesyorkan kepada mana-mana badan mencari pinjaman untuk menghubunginya dengan e-mel ini:
    Jamesalthousefinancefirm@gmail.com, anda juga boleh menghubungi saya dengan e-mel saya:
    Afizahabdulwakil@gmail.com dan anda juga boleh menghubungi Puan Aisyah untuk mengesahkan apa yang saya katakan di sini ialah e-melnya: aisyahtaufik23@gmail.com

    ReplyDelete
  48. Cara Baik untuk Meminjam Wang

    Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi kredit yang adil? Kami mempunyai semuanya! Ingin meminjam wang, tetapi mempunyai skor kredit kurang sempurna? Kami masih mengesyorkan beralih kepada kami. Pengguna dalam semua situasi kredit dan latar belakang sosial dengan mudah dapat mencari penyelesaian kewangan yang cepat dengan bantuan kami. Bantuan wang kecemasan - adalah kepakaran kami!

    Berjuta-juta orang telah memilih untuk mengubah keadaan kewangan peribadi mereka. Adakah anda bersedia untuk membuat pilihan yang tepat?

    Sapukan Sekarang dan Dapatkan Dana Cepat

    Firma Kewangan Remedy adalah tempat di mana ia mungkin untuk mendapatkan wang yang anda perlukan dalam masa 24 jam atau lebih. Kami boleh didapati sepanjang masa, jadi tidak perlu risau tentang apa-apa perbelanjaan yang tidak dijangka. Lupakan tentang skor kredit miskin anda, kerana pinjaman peminjam dalam talian yang kami bekerjasama akan selalu berusaha mencari penyelesaian finansial untuk kes anda. Kami adalah # 1 ketika datang ke semua sumber pinjaman dalam talian! Hubungi kami remedyfinancefirm@gmail.com

    ReplyDelete
  49. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman yang disatukan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda dari masa lalu !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (rumanajloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Gender ........................
    5) status perkahwinan .............
    6) Kerja ................
    7) Nombor Telefon ...........
    8) kedudukan di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) jumlah pinjaman .........
    11) tempoh pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tarikh lahir ........................

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  51. Selamat Hari Setiap orang,
    Saya memperkenalkan kepada anda syarikat pinjaman Rossa stanley, Kami adalah syarikat kredit pinjaman yang disokong oleh IMF (Dana kewangan antarabangsa) yang dibentuk untuk membantu orang miskin dalam keperluan bantuan di seluruh dunia, seperti bantuan kewangan.Jadi jika anda mengalami kesulitan kewangan atau anda berada dalam kekacauan kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan gadai janji untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang bagus, atau anda mendapati sukar untuk mendapatkan hipotek modal dari bank tempatan , @ Syarikat pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman percuma kepada individu yang berminat dan serius, syarikat, badan korporat dan orang awam pada kadar faedah 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

    N: B Tolong jangan hubungi kami jika anda tidak bersedia untuk mendapatkan modal teroka anda
      
      E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
      Viber: +15186756750
      Instagram: Rossamikefavor
      Twitter: Rossastanlyloan
      Facebook: Stanley Rossa
       
    untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
    Mohon isi borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda,

    Perkhidmatan kami termasuk berikut:
    Penyatuan Hutang
    Gadai janji Kedua
    Pinjaman Perniagaan
    Pinjaman Peribadi
    Pinjaman Antarabangsa
    Pinjaman untuk apa-apa jenis
    Gadai janji keluarga
    E.T.C

    Borang Permohonan Pinjaman:

    * Nama pemohon:
    * Alamat:
    * Negara:
    * Negeri:
    * Jantina:
    * Status perkahwinan:
    * Umur:
    * Pekerjaan:
    * Kadar Pendapatan:
    * Mudah alih:
    * Amaun yang Diminta:
    * Tempoh Pinjaman:
    * Tujuan Pinjaman:
    * Adakah anda memohon gadai janji sebelum ini?
    * Jika ya; Nama syarikat & Lokasi:

    EMPLOYMENT:

    * Tempat kerja:
    * Alamat:
    * Nombor telefon:

    Pegawai pinjaman.

    Selepas mengemukakan Permohonan Pinjaman, anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang dari 1 jam dan pembiayaan dalam tempoh 24-96 jam menerima maklumat yang kami perlukan



    rossastanleyloancompany@gmail.com atau teks atau hubungi kami
     viber +15186756750

    ReplyDelete
  52. saya ingin memulangkan semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang, di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarga saya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya begitu sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com, pastikan anda bertemu dengan tuntutan ibu rossa dan pinjaman anda akan berada di dalam akaun bank anda .

    ReplyDelete
  53. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang untuk mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberikan kredit kepada orang yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, GLORIA S LOAN COMPANY menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi GLORIA S LOAN COMPANY hanya pada alamat e-mel: gloriasloancompany@gmail.com / Nombor Whatspp: + 1 (267) 527-9742
    PERMOHONAN MAKLUMAT KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Alasan pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan telah ditolak? Kalau begitu........

    ReplyDelete